Нова концепція керування вектором тяги ракетного двигуна

Тематичний напрям – Машинобудування та приладобудування.

Призначення

Керування вектором тяги ракетного двигуна

Характеристика

Нова концепція керування вектором тяги (ВТ) являє собою комбінацію механічної (МСКВТ – хитанням двигуна або сопла) та газодинамічної (ГСКВТ – збуренням потоку газу в соплі) систем керування ВТ ракетного двигуна

Рис.1 Принципова схема керування ВТ
Рис.2 Блок-схема керування ВТ
На схемах: YВХ – вхідний сигнал; YВИХ – вихідний сигнал; W – передаточна функція;
PУ – керуюче зусилля; φ – кут повороту двигуна; Σ– суматор сигналу; СК – система керування; ТНА – турбонасосний агрегат; ДЗЗ – датчик зворотнього зв’язку

Переваги

Розширення діапазону керування ВТ при збереженні високих статичних, динамічних і енергомасових характеристик системи керування ВТ (СКВТ)

Малі втрати енергетики двигуна при реалізації великих керуючих зусиль з високою швидкодією системи в режимі стабілізації польоту ступені

Підвищення балістичних характеристик ступені ракети, зокрема: розширення області стійкості режимів стабілізації і зменшення енерговитрат на керування польотом ступені.

Підвищення надійності роботи СКВТ двигуна, в тому числі в позаштатних ситуаціях

Рівень готовності розробки. Пропозиції до комерціалізації

IRL1, TRL1

Охорона інтелектуальної власності

IPR3

Контактна інформація:
Інститут технічної механікиНАН України і ДКА України
Україна 49005
м. Дніпро
вул. Лешко-Попеля, 15
Контактна особа:Стрельников Геннадій Опанасович
Тел.(056) 372 06 40
E-mail:Office.itm@nas.gov.ua
np-2006@ukr.net
Web:http://www.itm.dp.ua