Тематичний напрям – Машинобудування та приладобудування.
Призначення
Керування вектором тяги ракетного двигуна
Характеристика
Нова концепція керування вектором тяги (ВТ) являє собою комбінацію механічної (МСКВТ – хитанням двигуна або сопла) та газодинамічної (ГСКВТ – збуренням потоку газу в соплі) систем керування ВТ ракетного двигуна


На схемах: YВХ – вхідний сигнал; YВИХ – вихідний сигнал; W – передаточна функція;
PУ – керуюче зусилля; φ – кут повороту двигуна; Σ– суматор сигналу; СК – система керування; ТНА – турбонасосний агрегат; ДЗЗ – датчик зворотнього зв’язку
Переваги
Розширення діапазону керування ВТ при збереженні високих статичних, динамічних і енергомасових характеристик системи керування ВТ (СКВТ)
Малі втрати енергетики двигуна при реалізації великих керуючих зусиль з високою швидкодією системи в режимі стабілізації польоту ступені
Підвищення балістичних характеристик ступені ракети, зокрема: розширення області стійкості режимів стабілізації і зменшення енерговитрат на керування польотом ступені.
Підвищення надійності роботи СКВТ двигуна, в тому числі в позаштатних ситуаціях
Рівень готовності розробки. Пропозиції до комерціалізації
IRL1, TRL1
Охорона інтелектуальної власності
IPR3
| Контактна інформація: | |
| Інститут технічної механіки | НАН України і ДКА України |
| Україна 49005 м. Дніпро вул. Лешко-Попеля, 15 | |
| Контактна особа: | Стрельников Геннадій Опанасович |
| Тел. | (056) 372 06 40 |
| E-mail: | Office.itm@nas.gov.ua np-2006@ukr.net |
| Web: | http://www.itm.dp.ua |

