Автономні пневматичні системи віброзахисту сідінь водіїв транс-портних засобів різного призначення

Призначення

Використання в конструкціях підвісок сидінь водіїв транспортних засобів для суттєвого зменшення вертикальних вібріонавантажень, що діють на водія.

Суть технології

На основіі теоретичних та експериментальних досліджень створено принципово нову конструкцію віброзахисної системи з еластичною гумовокордною оболонкою, квазінульовою жорсткістю та поступовим зростанням жорсткості при ходах стиснення та відбоях. Організація неравноважних робочих процесів в повітряних порожнинах конструкції віброзахистних модулів дозволяє відмовитись від використання гідравлічних амортизаторів.

Переваги

  • простота конструкції підвіски сидіння;
  • забезпечення частоти власних коливань крісла менше 1 Гц та коефіціенту підсилення, що не перевищує значення 1,2;
  • не потребує використання гідравлічних амортизаторів;
  • сидіння водія транспортного засобу з пневматичним віброзахисним модулем суттєво зменшує рівень вібрацій, що діють на водія.

Апробація

Дослідні зразки автономних пневматичних віброзахисних модулів працюють у конструкціях крісла водія трактора та тролейбуса виробництва ДП ВО ПМЗ, АТ ”Укравтозапчастина” при виробництві в Україні тракторів ”Беларус”, ЗАТ “Украгросільмаш” при виробництві тракторів “Ярило».

Основні конструктивні рішення захищені патентами України №64036, № 74313 та №76685.

Загальний вигляд підвіски сидіння водія транспортного засобу з автономним пневматичним віброзахисним модулем
Варіанти конструкцій крісел водія транспортних засобів з автономними пневматичними віброзахисними модулями
Крісло водія тракторів серії «Беларус» з пневматичним віброзахисним модулем

Можливі користувачі

Підприємства по виробництву автомобільної та автотракторної техніки, експлуатаційні автопідприємства при модернізації серійних тракторів, автобусів та сільгоспмашин з метою покращення умов роботи.

Залежність вібронавантажень, що діють на водія, від частоти збурення при використанні віброзахисних систем крісла з традиційними металевими пружними елементами (1) та з використанням пневматичних віброзихисних модулів розробки інституту (2)
Контактна інформація:
Інститут технічної механікиНАН України і ДКА України
Україна 49005
м. Дніпро,
вул. Лешко-Попеля, 15
Контактна особа:Пилипенко О.В.
Тел.(056) 372 06 50
E-mail:Office.itm@nas.gov.ua
Web:http://www.itm.dp.ua

Журнал “Технічна механіка”

Періодичність видання: 4 рази на рік

Мова видання: українська, англійська

Головний редактор: академік НАН України О. В. Пилипенко

http://journal-itm.dp.ua/index_ukr.html