Модернізація візків вантажних вагонів

Призначення

Збільшення ресурсу візків та покращення динамічних показників вантажних вагонів.

Суть технології

Заміна стандартних вузлів тертя візків на нові з покращеними ресурсними характеристиками, введення в конструкцію нових пристроїв, що дозволяють підвищити динамічні показники вагону.

Переваги

Можливість модернізації візків як тих, що експлуатуються так, і нових вагонів. При цьому вартість вагону збільшується лише на 3 – 4%, а ресурс найбільш зношуваних деталей збільшується в декілька разів, а деяких у 10 разів.

Апробація

Експлуатаційні та динамічні випробування, а також стеження за вагонами в експлуатації підтвердили, а в деяких випадках і перевищили прогнозні оцінки ефективності модернізації, що пропонується.

Розроблено та впроваджено проект комплексної модернізації візків вантажних вагонів С03.04, що дозволяє проводити модернізацію візків вантажних вагонів. При цьому використовуються три елемента компанії A.Stucki (США) та зносостійкий профіль коліс ІТМ-73 (Україна). Модернізація за даним проектом проводиться на всіх вагоноремонтних заводах і в десяти вагонних депо України. Налагоджено систему ремонту та утримання модернізованих вагонів. Є патенти на: зносостійкий профіль колеса ІТМ-73, який дозволяє вдвоє зменшити знос гребенів коліс; пружно-каткові ковзуни, які дозволяють збільшити критичну швидкість вагонів; фрикційні клини, які дозволяють більш ніж у 10 разів збільшити ресурс клинової системи гасіння коливань вагону.

Важливі характеристикиМодернізація за проектом
С03.04 (Україна)
Модернізація за проектом
М1698 (Росія)
Візок моделі
УВЗ (Росія)
Ресурс, тис. км по:
гребеню колеса
(до першого переточуання),
клиновій системі гасіння коливань,
підп’ятниковому вузлу


300-400
1000-1200
700


100-150
160-210
160-210


100-150
160
Немає даних
Критична швидкість
у порожньому стані
з середньозношеними
колесами, км/год
12060-80110-120
РемонтопригодністьВідсутня необхідність в проведенні енергозатратних
ремонтних робіт
Відновлення деталей
візків при деповському
ремонті
Немає даних
Вартість, USD2000-2500450-550Немає даних
Строк окупності, роки1,8-2,3не менш 5Немає даних

Основні публикації

1. Ушкалов В.Ф. О возможном улучшении динамических качеств грузового вагона и снижении износа пары ”колесо-рельс”/ В.Ф. Ушкалов, Т.Ф. Мокрий, И.А. Мащенко, Л.А. Гальченко // Техническая механика. 2000. №1. C. 83 – 89.

2. Ушкалов В.Ф. Об оценке эффективности использования колес с разными профилями ободьев в железнодорожных вагонах / В.Ф. Ушкалов, Т.Ф. Мокрий, И.А. Мащенко, И.Ю. Малышева // Техническая механика. 2002. №2. С. 121-127.

3. Ушкалов В.Ф. Модернизация ходовых частей грузовых вагонов / В.Ф. Ушкалов, Т.Ф. Мокрий, М.М. Жечев, И.А. Серебряный, И.Ю. Малышева // Залізничний транспорт України. 2003. № 5. С. 33 – 36.

4. Hansen Gregg W.M. Комплексная модернизация тележек 18-100 для снижения износа колес и повышения ходовых качеств грузовых вагонов / W.M. Gregg Hansen, А.Д. Лашко, В.Ф. Ушкалов, Т.Ф. Мокрий, И.Ю. Малышева, И.А. Мащенко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. ак. В. Лазаряна. 2004. вып. 5. С. 215 – 219.

5. Ушкалов В.Ф. Комплексная модернизация ходовых частей грузовых вагонов / В.Ф. Ушкалов, Т.Ф. Мокрий, И.Ю. Малышева, И.А. Мащенко, С.С. Пасичник // Вагонный парк. 2007. № 2. С. 18 – 22.

Патентний захист

1. Ушкалов В.Ф., Мокрий Т.Ф., Мащенко И.А. Свидетельство Российской Федерации на полезную модель ”Выкружка обода железнодорожного колеса”. № 22100 10.03.2002.

2. Ушкалов В.Ф., Мокрий Т.Ф., Мащенко И.А. Свидетельство Российской Федерации на полезную модель ”Профиль поверхности обода железнодорожного колеса”. № 26208 20.11.2002.

3. Ушкалов В.Ф. (UA), Гатнарек Брюс (US), Рен Денис (US). Свидетельство Российской Федерации на полезную модель ”Упруго-катковый скользун”. № 29020 27.04.2003.

4. Ушкалов В.Ф. (UA), Гатнарек Брюс (US), Райт Джеймс (US). Свидетельство Российской Федерации на полезную модель ”Фрикционный клин”. № 29276 10.05.2003.

5. Ушкалов В.Ф., Мокрій Т.Ф., Мащенко І.О. Патент України на корисну модель ”Викружка обода залізничного колеса”. №1181 15.03.2002. Бюл. № 3.

6. Ушкалов В.Ф., Мокрій Т.Ф., Мащенко І.О. Патент України на корисну модель ”Профіль обода залізничного колеса”. №1182 15.03.2002. Бюл. № 3.

7. Ушкалов В.Ф. (UA), Гатнарек Брюс (US), Райт Джеймс (US). Патент України на корисну модель ”Фрикційний клин”. № 1803 15.05.2003. Бюл. № 5.

8. Ушкалов В.Ф. (UA), Гатнарек Брюс (US), Рен Деніс (US). Патент України на корисну модель ”Пружно-катковий ковзун для візків вантажних залізничних вагонів”, № 1802 15.05.2003. Бюл. № 5.

9. Ушкалов В.Ф. (UA), Гатнарек Брюс (US), Рен Деніс (US). Патент України на корисну модель ”Пружно-катковий ковзун”. № 1804 15.05.2003. Бюл. № 5.9.

Контактна інформація:
Інститут технічної механікиНАН України і ДКА України
Україна 49005
м. Дніпро
вул. Лешко-Попеля, 15
Контактна особа:Мокрій Т.Ф.
Тел.(056) 376 45 94
E-mail:mokriyt@gmail.com
Office.itm@nas.gov.ua
Web:http://www.itm.dp.ua

Журнал “Технічна механіка”

Періодичність видання: 4 рази на рік

Мова видання: українська, англійська

Головний редактор: академік НАН України О. В. Пилипенко

http://journal-itm.dp.ua/index_ukr.html